Wakacje w Chorwacji cz. 2/3 – Zagrzeb i Park Narodowy Krka

Wakacje w Chorwacji Zagrzeb witryna sklepowa DionaW poprzednim wpisie opowiedziałem o tym skąd wzięła się idea na wyjazd do Chorwacji, o tym jak odwiedziliśmy Budapeszt i Jezioro Balaton (jeśli jeszcze nie czytałaś tego wpisu o wczasach w Chorwacji, teraz jest na to dobry moment).
W niniejszym artykule odwiedzamy Zagrzeb – stolicę Chorwacji, spacerujemy przy zachodzie słońca wybrzeżem morza Adriatyckiego i odwiedzamy przepiękny Park Narodowy Krka. Zapraszam!

Fotograf na wakacjach w Chorwacji.

Jak wiecie moją wspaniałą pasją i sposobem na życie jest fotografia ślubna oraz fotografia reportażowa (w tym na przykład chrzciny czy sesje z brzuszkiem). Wakacje są od tego, żeby odpocząć od pracy… chyba, że kochasz swoją pracę. Wtedy pracujesz nawet na wakacjach! A po wakacjach – zrobione zdjęcia przygotowujesz i opisujesz – co właśnie robię. Mam dużo szczęścia bo sprawia mi to wiele radości!

Witaj w Zagrzebiu!

Po wyjeździe z Węgier, w drodze nad Adriatyk postanowiliśmy wstąpić na kilka godzin do Zagrzebia. To był świetny pomysł! Największe miasto Chorwacji i zarazem jej stolica od 1991 roku. Jeśli wybierasz się na wakacje w Chorwacji nie zapomnij odwiedzić tego miejsca.

Zagrzeb wraz z otaczającą je aglomeracją liczy ponad milion mieszkańców. W tym miejscu czuć normalne życie powiązane z pracą i biznesem. Turystyka spada na drugi plan. Przykro to pisać ale niestety to bolączka większości pięknych europejskich miast.

W 2014 roku odwiedziliśmy Split, drugie co do wielkości miasto w Chorwacji (prawie 200 tys. mieszkańców, gdzie znajdziesz m.in. piękną Marinę i słynny pałac Dioklecjana) i tam, tak bardzo tego nie odczuwasz. Pewnie dlatego, że Split nie jest stolicą. I dobrze! Miasto leży nad Morzem Adriatyckim, choć jest dość duże (porównywalne z Białymstokiem czy Częstochową) nie uderza tak bardzo aglomeracyjnością (ciekawe słowotwórstwo!). Czuć tam znacznie bardziej turystykę i przyjemne wrażenie przebywania. Tego, że spędzasz czas w sposób wakacyjny, miło i dostojnie. Nie ma gonitwy za pieniądzem i szybkim przejechaniem przez światła, żeby zdążyć na zielonym.

W Zagrzebiu tak słodko nie ma. Są tam jednak na szczęście strefy spokoju. Poniższe zdjęcia zrobiłem w większości w takich miejscach.

Srima – piękna miejscowość wypoczynkowa

Kolejny punkt naszej wycieczki to dojazd na nocleg do Srimy (10 km na północ od Szybenika). Jak pamiętasz, w poprzednim artykule opisałem sposób w jaki znaleźliśmy nocleg.

Pierwszą rzeczą po przyjeździe o godzinie 10 wieczorem na miejsce była kąpiel w morzu! Odradzam próbować takich rzeczy w Bałtyku! 😉 Czas na relaks. Zapraszam Cię na spacer wybrzeżem morza Adriatyckiego. Szliśmy od Srimy do Vodice, około 4 kilometrów w jedną stronę. Przy zachodzie słońca. Coś pięknego!

Park Narodowy Krka

Puste przebiegi to nie mój styl, dlatego oprócz robienia zdjęć w Vodice kupiliśmy bilety na wycieczkę całodniową do Parku Narodowego Krka. Odradzam przejazdy autokarowe,bo wyprawa łódką to niepowtarzalna przygoda, piękne widoki, przemiła bryza i zimne napoje! O Parku Narodowym Krka więcej przeczytasz na przykład tutaj.

Chce pokazać Tobie to miejsce. Jest przepiękne. Kąpiel pod wodospadem to creme de la creme.

Pierwotnie planowałem rozbić cały wyjazd na 2 artykuły. Wygląda jednak na to, że będzie za mało, dlatego w trzeciej części odwiedzimy Szybenik i Trogir. Dodatkowo przypomnimy sobie kilka zdjęć z sesji plenerowej Ani i Mateusza. Wakacje w Chorwacji to niekończący się temat!
Jeśli chcesz być na bieżąco, zapraszam Cię do polubienia mojej strony na facebooku. Dzięki temu nie ominie Cię żaden wpis. Jeśli uważasz, że artykuł jest wystarczająco interesujący, możesz udostępnić go na swoim profilu.

Do zobaczenia! 🙂

[custom-facebook-feed id=Michal.Szczepanski.Fotograf num=3 width=100% height=400px likeboxwidth=500 likeboxhidebtn=true]